CALVARY CHURCH, GEREJA TERBESAR DI MALAYSIA DAN ASIA!







Calvary Church 6 tingkat ini bakal menjadi kompleks gereja yang terbesar di Asia dan kini di dalam proses pembinaannya di Bukit Jalil.
Pada tahun 1972 dulunya, Keahliannya CC hanyalah seramai 120 orang tetapi kini telah menjangkau 7000+ di atas usaha gigih mereka.
Dengan motto ‘PREACH’ yang diimani dan dilaksanakan, maka hasilnya semakin terserlah ke hari ini.



  • P-Preach the Gospel to ALL nations
  • R-Research and publish materials on church leadership and missiology
  • E-Encourage and train pastors, leaders and missionaries
  • A-Assist churches in developing their missions program
  • C-Conduct evangelistic rallies, missions and church growth conferences
  • H-Help coordinate relief projects for humanitarian needs globally


Sudah menjadi sunnah alam bahawa hasil dan kejayaan hanya akan datang dengan usaha dan pengorbanan. Maka perkembangan ini tidaklah begitu mengejutkan sangat.
Jangan tuding jari kepada mereka yang lain dengan berlakunya banyak kebocoran, keciciran dan kemurtadan di kalangan umat Islam tetapi tanyakanlah kepada diri kita sendiri tentang sumbangan kita kepada Islam yang diimani ini.
Toleransi agama bukan bererti bahawa semua agama itu sama tarafnya (pluraisme agama) dan ancaman agenda kristianisasi global harus ditangani secara teliti bersama-sama.
Mengkritik dan menyalak kepada orang luar tidak lain dan tidak bukan, hanyalah semakin melondehkan kelemahan diri umat Islam sendiri.
Para pemimpin samada dari BN & PR, para alim-ulama, pemimpin NGO dan umat Islam yang prihatin dengan harga aqidah umatnya mesti terus bekerja bersungguh-sungguh untuk mempastikan agenda Islam terus diperjuangkan.

1 comment:

  1. love this article....
    kita asyik duk salah kan orang jer....tapi kita sendiri tak pernah pulak ambil tindakan yang lebih kedepan dalam misi menyebarkan dakwah..
    setiap agama ada misi diorang dalam menyebarkan fahaman mereka,tapi takan lah kita nak halang mereka untuk menubuhkan pusat ibadat mereka??apa pandangan mereka tentang islam kalaw kita buat begini sedangkan kita sendiri tak pernah cuba menyampaikan kepada mereka tentang kecantikan islam??
    sebagai contoh kelas rim(religion in malaysia)aku,masa ustazah tawarkan untuk ikuti program yang melatih kita untuk kedepan dalam program dakwah,tiada seorang pun yang mahu join termasuk aku...
    shame on me..

    ReplyDelete

Jangan Lupa Bagi Sedikit Komen( >_< )